fredag 3 april 2009

Dissekering


Ganska konstigt ord va? Dissekering... Det betyder: att skära upp, kolla inuti (ett djur alltså) och vi gjorde det idag på biologin. I en bläckfisk. Det var ganska äckligt, framför allt för att det luktade så illa. Fisk, luktade det. Som på ett rökeri.
Två utav mina kompisar (vi är 4 i samma grupp) ville inte vara i klassrummet över huvud taget. Man behövde inte om man inte ville. Först ville jag inte, men sen tänkte jag efter. Jag kom fram till:
"Detta får jag nog bara göra en gång i livet. Detta är min första och sista chans. Jag kan ju andas genom munnen."
Och sen gjorde jag det. Andades genom munnen, alltså. Jag och min kompis fick varsinn och på bilden är det min. Nice, eller hur?
Först luktade det inte så mycket, men när jag började klippa i den höll jag på att spy. Även om jag andades genom munnen. Det luktade SÅ illa!!! Men jag överlevde, faktiskt. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar