lördag 21 mars 2009



Nu är det nog vår på riktigt. Hoppas jag. Idag har det varit minst 15+ alltså!! Äntligen!!! Kolla på bilden. Det är en krokus, den hittade jag i min trädgård i eftermiddags. Betyder inte det att det är vår, eller?! Det måste det ju göra!! :o)


Jag försöker lära mig att virka. Det går bättre än förväntat. Faktiskt. :o) Jag har använt mig av ett program där man lär sig. Där får man beskrivningar om hur man virkar olika saker, om hur man gör olika masker osv.


Jag hade någon konstig sjukdom i morse. Jag hade feber och ont i magen i en timme eller nåt och sen bara försvann det. Nu mår jag hur bra som helst. Jag vet inte vad det var, faktiskt. :oI


Just nu i slöjden håller jag på med ett förkläde. Jag har broderat en blåklocka som jag ska sätta på fickan. Det är den man ser på bilden till vänster där uppe. :o) Jag tror det kommer bli ganska bra. Själva förklädet är knallgult och går lite längre ner än till knäna. :o)



3 kommentarer:

  1. Vad fint du har sytt! Ska du ge det till din mamma? Roligt att du har kommit igång med virkningen!! Titta in på www.madebyyou.com där finns det enkla mönster att ladda hem för 20 kr st. Du kan hälsa din mamma att Gun säkert har valpplaner framöver, men jag vet inte när. Kan verkligen rekommendera att köpa valp av henne så det kan nog vara värt att vänta! Kram Juliane

    SvaraRadera
  2. Okej Jullan jag ska hälsa henne det. Eller jag har hälsat henne det. Hon skulle typ fundera. Sen måste ju pappa få säga sin åsikt oxå. :o)
    Tack för tipset om virkningen. Nu har jag lyckats virka en triangel med luftmasker och fasta masker. Ska nog lägga in den sen.
    Kram Hanna :o)

    SvaraRadera
  3. Nej jag ska nog inte ge det till mamma. Jag har inget. :o)

    SvaraRadera