söndag 29 mars 2009

Det var fel på garnet...

Det var det faktiskt!! Säger vi...

Okej, så här gick det till:
Jag skulle ju göra en jonglerboll från virkningsprogrammet. Det gick jättebra, tills jag kom på att jag missat några maskor en bit ner i arbetet. Jag hade gjort ca 7 cm, och felet var ca 5 cm upp på arbetet. Ordentlig som jag är, ville jag göra bollen perfekt, så jag började dra upp alla maskor. Men jag tror inte det garnet jag använde just då var så bra till virkning. Det skulle egentligen användas till stickning. Så när jag började dra upp trasslade det sig. Mer och mer. Jag drog och slet, blev mer och mer irriterad och helt plötsligt hade jag två delar i handen!! Det gjorde mig inte direkt gladare. Men nu håller jag på med en höna. Lägger in bilder sen. Golfbanan nästa!!!

3 kommentarer:

  1. Jag har märkt att beskrivningen till den där bollen inte är så bra. Den är ologisk och resultatet blir en oval boll. Jag håller just nu på att testa fram en ny till min skola. Hittade även den här: http://www.skapligtenkelt.se/virkball.htm
    Jag tror att den funkar mycket bättre.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. ok tack så mkt. jag fick adressen dropsdesign.com av hannah där verkar finnas mkt!

    /Hanna

    SvaraRadera